George, Zuid-Afrika

De eerste week!!

Eindelijk een bericht van uit Zuid-Afrika. We zijn dinsdag om 17:00 aangekomen in George na een lange vliegreis. Het vliegen ging gelukkig allemaal goed. Zoals sommige wel weten kan ik niet goed over vliegen en zag ik erg op tegen de vlucht. Maar met wat medicijnen (die mensen ook voorgeschrevn krijgen wanneer te gespannen zijn om af te rijden) heb ik het allemaal overleeft.

Toen we het vliegtuig uitstapten stond Margreet, hier ZA Maggie, op ons te wachten met een aantal mensen van de organisatie en mensen die ons gingen rijden. Het weer is hier heerlijk! Ik denk wel bijna 30 graden. Sommige van ons zijn ook al verband.

Ons huis is nog mooier dan we hadden gedacht. 7 slaap kamers met eigen wc en douche, woonkamer, keuken, ZWEMBAD!!!en 's ochtends staat het ontbijt voor ons klaar.

Gister zijn we naar de organisatie geweest waar we voor gaan werken. Het huis staat aan de zee en we konden van af het balkon dolfijnen zien. Die zelfde middag ben ik samen met Sjoerd en Baukje naar Bethesda geweest, onze werkplek. Het was heel ingrijpend. Heb ook wel even een traantje weg moeten pinken. Het is een ziekenhuis met mensen met of kanker, tbc of aids. Mannen en vrouwen liggen gescheiden op zalen. En er is een kinderzaal. De patienten waren allemaa vel om been en lagen allemaal op bed. Ook zag het er armoedig en niet heel steriel (in eerste opzicht) uit.

Vandaag moesten we vroeg op want we zouden naar een groot winkel centrum om beltegoed te halen en wereld stekkers. Daarna zijn we op safari gegaan!! We hebben olifanten, leeuwen, giraffen en nog veel meer beesten gezien. Dat is heel anders dan Emmen. De foto's die ik hier van heb gemaakt volgen nog.

Net hebben we heerlijk gebarbaqeud we hadden ook onze chauffeur uitgenodigt. We hebben een chauffeur voor ons busje waar je met ongv. 15 man in kan. Want er zijn namelijk heel veel eisen aan vebonden voor dat je met zo'n bus mag rijden. Deze man heeft erg genoten en we kunnen allemaa goed met hem opschieten en ook heel erg lachen. Zo heeft hij op de gitaar van één van ons afrikaanse liedje gespeeld en aan ons geleerd.

We hebben allemaal een zuid-afrikaanse sim-kaart gekregen dus ik heb ook een nummer hier. Maar helaas geen telefoon want die had ik niet mee genomen. Maar nu ga ik maandag één kopen. Mochten jullie mij willen bereiken dit is mijn nummer:076 769 4197.

Liefs Anne en hopelijk tot snel!!!

Reacties

Reacties

Niek

Bethesda, ik denk dat Aukje Ralph en ik wel weten wat jij bedoeld ;-)
barbaqued, braden zul je bedoelen!

Wat een leuke foto op de wc, we zullen je zeker missen! Je gezelligheid, je afwas en natuurlijk het initiatief dat je neemt bij elk avondeten!!!!

jannie

he meid!

Ten eerste ben ik blij dat je heel bent aangekomen...!
en wat al een verhaal gelijk, olifanten, giraffes, safari.. dolfijnen.. dat lijkt wel ff op een sprookje.. geweldig:D
maar de werkplek is dus vrij ingrijpend en zal je ook echt wel aan moeten wennen... maar jij vind je weg wel! ik ben echt zooooooo benieuwd naar de fotos.. dus die moet je zo snel als mogelijk echt plaatsen!

nu al echt leuk om je zo te volgen:D

liefsssss kus

Marjolrin

He lieve anne!
Wauw wat een verhaal al zeg
Leuk dat we je zo kunnen volgen!:D
Klinkt allemaal super gaaf jullie villa, de safari zonnetje erbij heerlijk..30 graden! Gister zat ik nog te bevriezen op de scooter met -2:P Heel appart dat jij dan aan de andere kant van de wereld bent..
Maar natuurlijk ook aangrijpende dingen daar pff met zulke dingen zou ik het ook niet droog kunnen houden:(
succes en plezier daar!!!:D
Veel Liefs, Marjolein

Aukje

hey Die Cie Eee!!!

fijn om te horen dat je de reis hebt overleefd!!!
mooi verhaal! en gaaf om te horen dat je het naar je zin hebt!

met 15 man in een bussie?!
ach ja, als het past, waarom ook niet?? cool!

en niek: hehehe ik begrijp het! en ik denk verbranden! met zulke temperaturen...!!! Jaloers!

en een super leuke foto op de wc! elke keer als ik zit te scheiten, denk ik aan jou! :D

wij vermaken ons prima, hier aan de damster! maar het is zeker anders zo zonder jou...

miss joe!
zie uit naar je volgende verhaal/foto's!!!

x die andere die cie eee

Willie

Het klinkt allemaal zo gezellig, ik wou dat ik er al bij was, ik moet nog even geduld hebben. Geniet ervan, ook volgende week als de stage begint. Ik hoop dat je daar je draai ook kunt vinden en je bijdrage kan leveren.

Pieter

Echt super cool om te hore zo! Hoop echt dat je daar helemaal je dingen kan doen waarvoor je bent gegaan. Geniet er veel van! Je zult er veel aan hebben!

Kus pietet

Gert

Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt.Hoop dat je het goed naar je zin hebt en voor de mensen veel dingen kan betekenen.Zal af en toe wel zwaar zijn maar daar komen jullie wel doorheen.Geniet ervan,Have fun

Liefs gert

Gineke

Leuk om je eerste verhaal te lezen!
Je kamer is nog helemaal in orde hoor, nog niet afgebrand o.i.d. haha.

Nou geniet daar en have fun, maak er een leerzame tijd van!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!