George, Zuid-Afrika

Groningse roots

Elke keer als een leraar even bij ons komt kijken nemen ze iets voor ons mee. Ze nemen vaak spullen mee die onze ouders meegeven. Kleren voor de kinderen hier, speelgoed, washandjes enz. Maar er zijn ook ouders die andere dingen meegeven. Zoals de VI, borrelnootjes, dvd enz.

Vandaag is Bert Helder samen met zijn vrouw Trudie bij ons aangekomen. Ze hadden, net als Gerlof vorige week, een koffer vol met spullen voor ons mee. Ook meneer Theodorie had iets voor zijn zoon meegenomen. Waar hij niet alleen Maarten erg blij mee maakt maar ook mij. Een cd van rooie rinus en pé daalemmer.

De enige plek waar wij een radio hebben is in de auto. Dus na het eten zaten we samen in de auto, op de pakeerplaats, te luisteren naar de nummer zoals; jelle, lopstertoren, hoornseplas, carnaval in 't noorden.... En niet alleen luisteren maar ondertussen zingen we ook keihard mee.

Morgen gaan we, omdat het weer eens een nationale vakantie dag is, een dag weg. Naar Knysna. Ik ben erg benieuwd wat onze chauffeur onderweg vind van onze Groningse helden. En niet alleen van de 2 zangers, maar ook van ons geschreeuw daar bij. Ik weet wel dat het leuke autorit word.

Na ons uitstapje kunnen we weer aan het werk. Sjoerd, Baukje en ik hebben maandag op dinsdag een nachtdienst en dinsdag op woensdag.

Zaterdag was er in George ook een Hollandse markt. Dit werd georganiseerd door een groep Hollandser die hier wonen. Hier ben ik dan ook in stijl heen geweest, in me bavaria jurkje.

Je kon er heerlijke dingen eten, kopen en doen. Zoals kroketen, drop, Belgische waffels, haring, kaas, sjoelen, blikgooien enz. Ik heb heerlijke belegen/oude kaas gekocht. Dat mis ik namelijk hier. Want de kaas hier is niet te eten. En dropjes en willemina pepermunt heb ik gekocht.

Tot over 3,5 week

Liefs Anne

Reacties

Reacties

marjolein

Hah leuk! wist niet dat je van dat muziek houd;)
He zat te denken is nu beetje laat maar als je 1 van de boeken nog wilt lezen in de laatste 3 week doe ik hem voor je op de post! tenminste als dat kan?had ik niet eerder aangedacht:(
Veel plezier nog meis!
dikke kuss

niek

klinkt als snoepreisjes voor decenten :)

JP

super leuk die verhalen!!!..... motiveert mij ook weer enorm om te gaan reizen en dingen te ondernemen. ik hoop dat de laatste loodjes voor je super zullen zijn, en dat je veilig terugkomt. hopelijk tot snel.

groetjes

JP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!